Norrberga

lördag, juni 02, 2007

Sista klippet

Tidigt började jag klippa runt boden och huset, och sedan tog jag fram åkgräsklipparen och klippte den mittersta biten av åkern. Resten får nog vara "äng" i sommar.

Gunilla har rensat alla rabatterna, och fick hjälp av mig att ta bort det som växer mellan plattorna. Vi hjälptes åt på framsidan och fick det ganska maskrosfritt.

Efter lunchen gick jag ett varv på Rosenstigen och delade ut små klistermärken med Grannsamverkan på. Jag morsade samtidigt på Johan, han som flyttar in i "Lidéns hus" nästa lördag, med fru och barn.

Vi gick ned till Konsum och handlade, och lämnade samtidigt tillbaks nätverksverktygen till Danne. Några barn hade loppis utanför Konsum, och jag köpte en kamera för 30 kronor, men den var lite trasig, så den behöver "ses över" i höst.

Jag gjorde färdigt de sista bilderna till Åkes bok om brännvin, så att han har något att fundera på över sommaren. Det var ordentliga destillationspannor dom hade förr på apoteken. Det här är Åke vid pannan i Ockelbo 1938./ Pelle