Norrberga

lördag, juli 21, 2007

Farligt värre

Gunilla var inte nöjd med tåfixarna bredvid stora Fry´s. De var inte noggranna när de jobbade. Tårna ser fina ut, men det kändes bättre vid lilla Fry´s, även om de nya där är sämre än för två år sedan.. Jag köpte ett par hänglås till den nya resväskan på Wahlgrens under tiden, borstade poolväggarna, ringde hem till Bosse via Skype och satt och tittade på fåglarna.

Efter att vi fikat hemma, åkte vi till AJ´s och kollade in matsortimentet. Vi köpte lite äggnudlar som vi ska ha till fläskfilén idag. Resten av maten köpte Gunilla på lilla Fry´s medan jag tankade bilen.

Gunilla tog en Bloody Mary, och jag en Mai Tai i vår ensamhet, tillsammans med lite kex och krabbsallad.Sedan åt vi middagen i köket.Fläskfilén var riktigt mör, och örtsalladen (parmesan, gräslök, persilja, vitlök och basilika) satte sprätt på det hela. Vi delade på en flaska Riesling till.I morgon ska vi äta skockorna vi köpte på AJ´s. Efterrätten blev varsin miniglass ute i trädgården medan solen gick ned.Jag gick sedan och staplade lite sten medan mörkret lade sig, men efter att ha hittat en skorpion bland stenarna avbröt jag staplandet tills det blir ljusare. / Pelle

2 Comments:

  • Läskiga saker dom där skorpisarna, har ni fått in någon sådan i huset någon gång?

    By Blogger Joakim, at 21 juli 2007 kl. 19:48  

  • Inte som någon har märkt, men i våras upptäckte Gun och Börje en skallerorm i garaget. Det är lätt att det slinker in djur när man kör ut och in med bilen. Barfotagång är inte att rekommendera.

    By Blogger Pelle, at 22 juli 2007 kl. 22:23  

Skicka en kommentar

<< Home