Norrberga

torsdag, augusti 30, 2007

En bit på väg

Så där ja!Nu sitter till och med fönsterblecket på plats vid entrén. Visserligen ska allt målas en gång till, men det får nog bli nästa år när vi målar om hela huset. Några små lister ska sågas till, profilfräsas, målas några gånger och spikas fast över skarvarna mellan de fyra fönstren också, och ett "tak", överst på fönstret, ska göras innan framsidan är helt klar. Idag har jag sågat till, och målat de sista fodren till fönstret på kortsidan också. En målning till behövs innan de kan spikas fast. Sedan kan det fönstret få sitt bleck också. Gunilla bakade ciabattabröd på förmiddagen, och en äppelkaka på eftermiddagen, och jag stekte tunnpannkakor när jag snickrat klart för dagen. Nu ska jag försöka lära mig redigera lite mer i Windows Movie Maker. Det första försöket finns ju i förra inlägget, Rabarber, alldeles ovanför bilden på änglatrumpeten. Bara klicka på startpilen! / Pelle