Norrberga

måndag, september 24, 2007

Telia och SnickarPer är ej att lita på!

Jag försökte installera Bosses bredband, men Telia har misslyckats som vanligt. Tydligen har de inte kopplat in det ännu, fast de trodde att det var gjort redan 4 juni. Vi bor lyckligtvis så nära, så han kan nå vårat trådlösa nätverk från sitt vardagrum, och kan surfa den vägen om han vill.

Jag ringde till SnickarPer och frågade om vår dörrhalva (utan sprickor) skickades i fredags som de lovat att göra. INTE, heller! Man kan inte lita på någon. Det kan man lita på.

När Gunilla slog sig ned i soffhörnet för att titta på teve, så låg naturligtvis telias digitalteve nere. Vi fick nöja oss med några fria kanaler via takantennen och den gamla digitalboxen fram till klockan 21. Då hade de fått fart på grejorna igen. Det som gör mig mest förb-nad är att det inte stod något om deras problem på hemsidan, och dessutom kunde jag inte felanmäla det via webben, för den servern låg också nere. (Nu står det att det är problem, men det var först när de fått igång det hela) Jag hade ju redan ringt en gång idag om Bosses problem, och då tog det tjugo minuter så jag ville inte ringa en gång till!

Det trevligaste idag, förutom att Gunilla lagade stekt fläsk med stuvad vitkål till middag, var nog att Lille fick tag i biljetter till Singin´ in the rain, så den ska vi se på Oscars den 17 oktober. / Pelle