Norrberga

fredag, oktober 05, 2007

Spaghettiopera och Villamässan

Vi fick ett bra bord på Regina igår, när vi såg Spaghettiopera 9 Giubilare. Vi startade i baren med en Martini och en GT, och köpte med oss var sin Mariestad in. Föreställningen var ett collage av härliga operor och operetter, och ett uppslupet spexande, medan vi åt en trerätters meny.

Idag var vi på Villamässan i Älvsjö i nästan sex timmar. Vi såg många nyttigheter till hus och trädgård. Vi köpte med oss en japansk dragsåg för grenar, en mindre matpincett, åtta vaccumpåsar i plast för kuddar, dynor och andra mjuka saker (Man suger ut luften med dammsugaren, och grejorna tar ingen plats alls), och en jättestor Amaryllislök, som vi ska försöka driva upp till jul. Vi stötte på Classe Blom och Tomas Walldensten från banken, och Sven Öhman från Uttringe Hage, men såg inga kändisar bland publiken. Vi såg också florister som knöt buketter för att tas ut till SM.Vi tyckte den "enklaste" var snyggast. Till 11-kaffet, hade vi egna kanelbullar med oss.Till lunch åt vi sushi, som smakade förhållandevis bra. Jag lyckades få provsmaka kaffe från en Miele-bryggare där de också bjöd på kanelbullar, efter lunchen.

På tekniksidan fick vi lära oss allt om HD-TV, och jag fick hjälp med att kunna surfa med mobilen. (Den fick ett nytt batteri i förrgår, och fungerar som bara den.) Jag ska öva mig, så jag inte glömmer hur man gör.Det allra häftigaste var nog ändå den "spelande fontänen" utanför.


Den ser bättre ut på film.Klicka på pilen!

När vi kom hem, hade vi fått ett mail från SnickarPer att de skulle kolla hur de skulle lösa den felande dörren, och det fanns dessutom ett meddelande på telefonsvararen, att det kommer en ny dörr från SnickarPer på måndag.

Jag tror det när jag ser det! / Pelle

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home