Norrberga

torsdag, februari 14, 2008

Tiden går

Jag har snickrat lite med fönstret/vitrinskåpsdörren, hjälpt Tore att köra hem två gipsskivor som blev över hos Jocke, och haft det ganska bra.

Åke fick problem med sitt högerben, och har varit några dagar på sjukhuset , men är hemma igen.

I tisdags, skulle Gunilla jympa som vanligt, men åkte kommunalt. Tåget kom inte ens fram till Huddinge, pga växelfel, utan måste backa tillbaks till Flemingsberg, där alla fick kliva av. Jag fick åka och hämtade henne med bilen, och hon fick jympa i dag i stället. Jag skjutsade in henne i morse, åkte hem och hämtade en gammal väggklocka (hängde i köket hos Iffa) och ett par konsoler till apotekshyllan från Örebro, som jag lämnade in till Anders på Timmermansgatan. Sedan hämtade jag Gunilla och vi åkte in till City, parkerade i Galleriagaraget och åt lunch, fiskgryta, på Rendez Vous. Dit går vi ALDRIG MER! Sedan köpte vi några fröpåsar på Weibulls och gick till Wedins på sergelgatan, där vi köpte varsin ny lätt resväska (3,5 kg/st)som var nedsatta 200 kronor styck.Nu när man bara får ha 23 kg bagage på de flesta flygbolag, så vill vi inte fortsätta använda våra 8-kilos väskor. På hemvägen hämtade vi våra brittiska pund, vi beställt på banken, som vi ska göra av med i Skottland i maj. De räcker nog till en Londonresa också.

När vi kom hem ringde Lille och bjöd oss på middag om en vecka. Där är det alltid god mat och trevligt. / Pelle