Norrberga

tisdag, mars 04, 2008

Torktid

Om jag låter färgen torka ordentligt (ett par dagar eller så) så blir det inte så kladdigt att ta i bitarna. Inte behöver jag stressa heller. Jag hinner pyssla lite med annat också. Igår lagade jag strömbrytaren till Jockes lilla slipmaskin. Den är inte gjord för att hållas upp och ned, när han har slipat taket.

Vi fikade hemma hos Tore igår också, för han kunde inte köra med sin bil, och då hjälpte vi honom att köra ned ett femtiotal paket till Bamses, och posta dem. Till middag åt vi rester. (Kavfilé och hummer)

Idag kopplade jag på släpkärran och körde hem en filmduk och en stor kontorsstol åt Jocke.

Tidigare på dagen, efter att Gunilla varit och jympat, klippte jag bort alla vattenskott på åkeröträdet nerre på åkern, allt medan färgen torkar! / Pelle