Norrberga

fredag, april 18, 2008

Hitta rätt

Vi tog en tur med bilen för att kolla hur uppdaterad GPS:en var på fartkameror. De senaste som satts upp på Huddingevägen är nog ett halvår gamla nu, men de fanns inte med. Nu kör jag så snällt, så det behövs egentligen inte, men innan vi åker till Göteborg, ska jag uppdatera fartkameraregistret. Vi åkte i alla fall till Farsta Centrum, och medan Gunilla gick in och shoppade, gick jag omkring ute och kollade om GPS:en kunde lotsa mig tillbaks till bilen, och det kunde den på centimetern. Gunilla hittade en omlottröja på rea, så resan var inte förgäves.

Hemma lekte vi lite i trädgården, och sedan gjorde Gunilla en liten Jansson till Bosse och Åke, som de fick till middag. Själva åt vi färsk pasta med en gräddbasilikasås, som jag fick laga. Mums mums / Pelle