Norrberga

torsdag, november 13, 2008

Grattis!

När jag gick och lade mig på onsdagskvällen var klockan 23.58. Två minuter senare väste Gunilla i mörkret: "Grattis!!!" ...det hade blivit torsdag och min födelsedag! Ett SMS på morgonen, var tyvärr bara en hälsning från banken att jag fått en faktura.Med posten fick jag en hälsning från Örebro, och Maj-Lis och Bosse kom förbi med en blomma. Morbror Bosse kom också förbi och grattade. Anders ringde från lokalen och Jocke ringde från Lissabon, där de har sol och varmt. Lite senare kom en kram från Lille via SMS. (Mycket trevligare än det från banken). Från USA kom en mail-hälsning från Lasse och Florence och telefonsamtal från Gun och Börje. Jag känner mig verkligen hedrad, och i morgon kommer Sara, Cornelia och Nisse och firar också.

Tack allihop!

Jag hann med att snickra lite också medan Gunilla handlade mat. Ofta brukar jag såga reglarna lite för långa, innan jag provar dem på plats.
Sedan sågar jag bort lite och lite till, och sedan ytterligare lite till om det behövs.Då får jag dem att passa riktigt bra.

Gun klagade lite på att bloggen inte har foton på Ludde varje dag, så jag tar väl med en bild fast han sover.
Han sover inte alltid på rygg, utan ligger ibland på sidan också.Även när han sover, har han koll på vad vi gör. / Pelle