Norrberga

söndag, mars 29, 2009

Sommartid utan sommar

Vi gjorde som vi brukar. Vi sov lika länge som vanligt. Därefter ställde vi fram klockorna en timme, och sedan lät vi dagen gå som vanligt. Vi åt färdigt vår frukost, tittade på klockan och såg att det var redan dags för elva-kaffe. Gunilla sjasade iväg mig för att jag i alla fall skulle göra någonting i trapphuset, och sedan fick jag kaffe. Efter kaffet gick vi en tur med hunden, och sedan åt vi våfflor. Vi gjorde inga den 25:e, för min mage var inte intresserad av mat den dagen, men det smakade gott nu. Lite till jobb i trapphuset och sedan var det dags för middag.Gunilla gjorde ett nytt oprövat laxrecept idag, men det ska hon inte använda igen. Jag tyckte det var gott, men sånt har hon aldrig brytt sig om.Efterrätten hade jag gjort, och det smulpajsreceptet kommer från en Kalle Anka-tidning när barnen var små. You can´t miss it! Sen sjönk vi ned i soffhörnet som vanligt och inväntade läggdags. / Pelle