Norrberga

söndag, juli 05, 2009

Sommar

Dom säger att en fluga gör ingen sommar.Jag tyckte att den här bamsiga flugan var så vacker så jag släppte ut den genom fönstret i stället för att mosa den med flugsmällan.När jag skulle låsa upp boden satt en trollslända och solade sig bredvid hänglåset.Medan Gunilla krattade slänten, kokade kaffe, gjorde lunch och vattnade blommor, grundmålade jag väggen som vi skrapade och oljade igår. Några kartonger med sparade saker hann vi sortera också.Jocke hade efterlyst de här figurerna som kom fram nu. Anders kom förbi och godkände att han får allihop. / Pelle

1 Comments:

  • Vilka underbara bilder på sländan och flugan! Jag slår inte heller ihjäl våra små "invånare" i onödan!

    Vilken upprustning ni gör av huset! Det ser ut att bli jättefint! =)

    By Anonymous Yvonne, at 6 juli 2009 kl. 08:03  

Skicka en kommentar

<< Home