Norrberga

fredag, juli 27, 2007

Bäst att passa på

Efter frukost med simning var det dags.

Eftersom inga regnmoln syntes, passade jag på att kleta och spika fast de yttersta tegelpannorna på taket. Murbrukssäcken vi köpt på Home Depot, innehöll precis den blandning jag hoppats på. Jag blandade 5 liter torrbruk med ungefär en liter vatten och fick en bra konsistens på smeten.Sen var det bara att smeta på en redig klick längst upp på den nedersta pannan, som jag spikat fast.Jag lade på nästa panna och spikade den i överkanten, där jag smetade på nästa klick och så höll jag på till den sista pannan. Där gick det inte att spika, men jag kunde lyfta lite på nästa panna, så att den sedan trycktes fast på smeten som låg på den sista pannan.Snyggt blev det när det var klart i alla fall. Kanske det rent av klarar nästa storm.Gunilla passade på att putsa de stormstänkta fönstren medan jag höll på med taket.Jag hade kvar lite bruk i hinken, så det lappade jag diverse sprickor i murar med.Det håller nog inte bättre, men det ser i alla fall snyggare ut.Det räckte till och med till att täta hålet i dörrposten vid garagedörren som jag spikat plåt på. När vi var klara med förmiddagsjobbet, åkte vi in till University Boulevard. Det var där vi såg så många små restauranter och caféer när vi åkte förbi på våra Segways igår. Vi åt lunch på Frog & Firkin. Ett typiskt studentställe. Gunillas kycklingsallad och min cheeseburgare smakade riktigt fräscht.Efteråt drack vi varsin capuccini på Café Paraiso, och gick och tittade i de små butikerna som finns i området. På vägen hem köpte vi klor till poolen. Det går åt en hel del för att hålla algerna borta. Sol och regn "äter upp" mycket av kloret också. Det gäller att hålla balansen.

Jag sågade till den avbrutna kaktusarmen, och stoppade alla bitar i soptunnan och klippte gräsmattan. Det hann bli många dopp på vägen. / Pelle

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home