Norrberga

torsdag, juli 26, 2007

Trädgården

Det har regnat så mycket så att nu växer det svamp i gräsmattan.Den bedrövliga kaktusen klarade inte blåsvädret som kom när Alla och Bob var här, så nu har den tappat en halv arm till. Poolen mår förträffligt och är klar och fin, och jag har bytt de tre trasiga "vanliga" tegelpannorna. I morgon ska jag försöka spika och mura fast de fem bortblåsta "ytterpannorna".
Kardinalungen har lämnat boet, och flaxar runt bland träden. Den lilla söta geckoödlan har lämnat bubbelpoolen, och tillfälligt flyttat in i garaget, och jag har öst bort sand från uppfarten som runnit ut. Vi åt rester från igår till middag, tillsammans med nykokt pasta, och det smakade riktigt bra. Innan tog vi den färdigblandade Marguaritan som jag hade i frysen. Jag slevade upp den direkt i glasen utan att köra i shakern, så jag fick äta min med sked. En upplevelse det med! / Pelle