Norrberga

tisdag, juli 31, 2007

Rotblöta

På kvällskvisten började det regna så smått, och det övergick snabbt till en riktig åskskur. Vi satt en stund ute på porchen och tittade på regnet och blixtarna. När jag gick ut i garaget för att hämta mina glasögon i dörrfickan på bilen, såg jag att vattnet stod flera centimeter upp på golvet i det nedre garaget. Jag räddade snabbt undan våra resväskor och lade dom på tork i det övre garaget. Jag funderade på att hissa upp den nedre garagedörren, men öppnade i stället den övre dörren.Det var nog tur det, för utanför den nedre, stod vattnet mer än decimeter upp på dörren. Den var onekligen riktigt tät. När regnet tunnade av, kunde jag öppna den nedre dörren och släppa ut det sista vattnet. Förmodligen behöver rören, som skulle leda bort vattnet, rensas,eller också räckte de bara inte till. Dessutom får jag tömma poolen på lite vatten, för där har det stigit ända upp till kanten. Det måste ha regnat nästan 100 mm / Pelle

2 Comments:

  • Nu vet ni hur vi har haft det här i Sverige! Här faller det ca 100 mm/h HELA TIDEN!

    By Blogger Joakim, at 31 juli 2007 kl. 11:10  

  • Jasså!?? Du har väl en sån där paraplymössa som du kan ha när du snickrar? Klaga inte! Det är i alla fall plusgrader. Tänk om det vore snö!

    By Blogger Pelle, at 31 juli 2007 kl. 19:50  

Skicka en kommentar

<< Home