Norrberga

onsdag, oktober 31, 2007

Bäver och svamp

Jag åkte till Hallunda på morgonen och gick på en CV-kurs. (Pust) Kanske bra om man ska söka jobb!!!!Efter fika hemma åkte vi till svampskogen och gick runt ett par timmar i det fina, men kyliga vädret. Vi lyckades skrapa ihop 3 liter tillsammans. Innan vi åkte hem, gick vi ned till sjön hos Britta och tittade på vad en bäver gjort.Det var ett redigt träd den hade fällt snett ut i vattnet. Diametern var nästan 20 cm, så nog har den starka tänder alltid.Det gick snabbt att rensa i alla fall.

Jag målade på taklisterna en gång till, men när jag höll på med den andra, kom jag på att det var fel färg jag målade med. De två sista målade jag istället med den matta takfärgen, för det ska det vara på taklisterna! I morgon ska jag måla alla fyra, en gång till med takfärgen, och när de sen är uppspikade i taket, ska både de och taket målas ytterligare en gång innan vi kan tapetsera. / Pelle