Norrberga

tisdag, april 22, 2008

Match

Medan Gunilla jympade i stan, fortsatte jag att städa på övervåningen. Gunilla 2 och Björn, mina gamla arbetskamrater från telefonbanken, kommer på middag på torsdag, så då ska det vara mindre likt en lumpbod än vanligt! När jag hämtade Gunilla (Gunilla 1 = hustrun) vid stationen, köpte vi parmaskinka på Dånvikens Delikatesser, och ett par knippen ekologisk sparris på Konsum. Vi provade ett par skivor på det nya brödet till lunch, och den smakade perfekt. Det blir skinklindad sparris till förrätt på torsdag.

Kvart i tre, tog vi tåget till Södra Station, och gick till Rival vid Mariatorget. Där fick vi ett glas vin och två piroger var, innan Swedish Match började sin bolagsstämma. Jag lyckades få ett par
extra piroger och påfyllning på vinet, så jag var nöjd.Inne i salongen var det som vanligt en mängd med grå kostymyuppisar.Vilka som var tjejer syntes på skorna.Medelåldern på aktieägarna var däremot relativt hög. Stämman var trevlig, och klarades av på två timmar.När vi kom hem, konstaterade vi att Anders nog behöver låna en svamp och en hink vatten, för han har tydligen parkerat bilen under de större fåglarnas favoritträd. / Pelle