Norrberga

tisdag, maj 13, 2008

Elklippare

När jag skjutsat Gunilla till tåget (jympadags) fortsatte jag till Örebro, med cykeln där bak och en liten elektrisk gräsklippare i det nedfällda baksätet. Jag lastade av gräsklipparen vid carporten och åkte och lämnade bilen på 1000-milaservice hos Rejmes. Sedan cyklade jag tillbaks till gröna huset, där Riber och jag satt i köket och fikade tills Karin kom hem.Hon tyckte att gräsklipparen kunde vara ett bra komplement till den bensindrivna de har, så den får stanna där.Hon provade också att backa upp den lilla moppebilen på trotoaren utanför grinden.Nu kunde Riber själv gå ut med gåkäppen, som faktiskt får plats där bak, och sätta sig i passagerarsätet.Med ett skutt försvann den röda bilen i fjärran och han fick åka med en sväng runt kvarteret. I fortsättningen kan de hoppa över färdtjänsten om de vill och köra själva istället.

Efter en god lunch med rökt lax med sallad och färskpotatis och jordgubbar med vispgrädde kom ett SMS att bilen var klar så jag cyklade och hämtade den och var sedan hemma i Rönninge igen vid 6-tiden. / Pelle