Norrberga

tisdag, november 02, 2010

Höstfest och andra bullar

För ett par veckor sedan räknade vi fram att det var vår tur att bjuda på fest och bjöd Maj-Lis och Lille med respektive på middag. Det är lättare att hitta dagar som passar nu när ingen arbetar längre, så vi enades om torsdagen 28 oktober.Gunilla och jag hjälptes åt med förrätten som var lite småplock.Varmrätten var lammfilé med fetaost och soltorkade tomater.Till den fick vi olivpotatis.Vi serverade lite sallad till.Efterrätten var en mjölkchokladkladdkaka som jag bakat, men "glömt" att fotografera. Tur att det gick att scanna in kokboken från Allt om Mat.Häromdagen provade jag ett nytt recept ur "Mitt i botkyrka/Salem" och bakade Solbullar. De blev riktigt goda och stora så nästa gång ska jag försöka göra dubbelt så många av samma deg så vi slipper dela på dem till kaffet... / Pelle