Norrberga

fredag, maj 12, 2006

Bobcat

Skjutsade Gunilla på morgonen som vanligt, och åkte hem och kollade mail mm. När jag hörde ett kraftigt brummande utanför kom jag ihåg att grannen skulle få sin stubbe bortfräst av Trädfällare Larsson i dag. Jag kollade naturligtvis hur det gick till, men ska nog gräva bort mina stubbar (Med grävskopa). Den här fräsningen var klar på en kvart, och sen kunde jag med gott samvete gå hem och dricka kaffe.

Lite senare sågade jag upp ytterligare en hög gamla plankor. Och funderade lite på trädgården.

Sen var det dags att plocka fram cykeln och hälsa på Ulla och åka förbi Konsum och köpa apelsiner till juicen i morgon bitti. Jag impulsköpte en bit Cambozola som vi kan lägga på kex till drinken.

När jag skulle hämta Gunilla, stannade jag till i Tumba på Försäkringskassan och fick ett intyg på att jag är pensionär, och inte riskerar att fastna i någon biljettkontroll. När vi kom hem blev det varsin äppeldrink före citronkycklingen och det goda Rieslingvinet.

Florence hade mejlat några foton av en bobcat som hälsat på i trädgården i Tucson, och ett där hon simmar i poolen. I vår trädgård har vi bara bonnkatter, och ingen pool. Egentligen skulle jag väl visa den badbilden också, men då blir Maj-Lis (min barndomskompis) så avundsjuk. Hon är förtjust i att bada också, men är inte vinterbadare (vad jag vet). I morgon ska vi fika hemma hos henne efter att vi handlat på morgonen. Då får vi nog se på andra bullar. / Pelle