Norrberga

torsdag, maj 04, 2006

Konstnärspar

Efter att ha börjat riva hallgolvet och stoppa undan den tillfälliga isoleringen (över jul) lade jag tillbaks de plywoodskivor vi haft som tillfälligt golv.

Jag tinade upp lite pasta med oliver till lunch och hälsade på Ulla sen. Hon och några andra satt ute i solen, i sina
rullstolar, efter sin lunch. Ulla var trött, och hade ätit ärtsoppa och två pannkakor enligt Katti (en av personalen). Jag påminde Ulla om att Bosse och Barbro skulle komma och luncha med henne i morgon, men hon var inte på prathumör.

Hemma hann jag fylla kärran med ris och löv innan jag duschade och bytte om, för att hämta Gunilla halv fem, och sen åka in till Nationalmuseum och se utställningen Konstnärspar med Huddinges konstförening. Det var Syster Alice som höll ordning på oss. Ulla och jag har träffat henne flera gånger på Kärlmottagningen på Karolinska Huddinge. Hon är verkligen som gamla tiders "översköterskor" var. Jag gillar henne skarpt. Det är ordning på henne.

Vi åkte hem och åt Won Ton till middag och Jello till efterrätt. Det finns två Jello kvar till i morgon. / Pelle