Norrberga

måndag, februari 18, 2008

Släng, släng, släng

Vi åkte en liten slängrunda efter frukosten. Först slängde vi en kasse tidningar i papperscontainern vid Konsum och sedan lämnade vi gamla mediciner på apoteket i Salem. Därefter åkte vi till glasmästarn i Tumba och fick fyra glashyllor tillskurna. De ska sitta i "vitrinskåpet" när fönster/dörren och listerna runt är klara. Nästa punkt på programmet var att lämna kläder på Myrorna i Sätra.

Vi åkte förbi Café Lyran vid Mälarhöjden, men de har bara helgöppet på vintern, så vi åkte hem till vårt eget konditori i Rönninge och drack kaffe med vienerbröd där i stället.
Nu är det bara en stor kartong med tyger, garn och mattrasor kvar hemma, som vi ska slänga i morgon. Vi har haft en annons i Konsum med Bortskänkes, men det är väl ingen som väver trasmattor längre.

Jag tvättade bilen ordentligt också, så att vi inte får skämmas när vi ska skjutsa
Maj-Lis och Bosse hem till Lille och Acke på lördag.När jag ändå var i putsartagen, putsade jag upp den tjusiga uppsättningen (jag vet inte vad man kallar den) som jag fick av Åke häromdagen. Den kommer ursprungligen från Tant Pripp, som jag alltid tyckte var lite sträng och läskig när jag var liten. Jag minns att jag fick leka med hennes gamla leksakståg av plåt när vi var i stan och hälsade på en gång.Man kan nog ha ett av faten med frukt, ett med godis och sedan några blommor överst. / Pelle

3 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home