Norrberga

måndag, december 15, 2008

Vackert väder

Idag var det ätligen fint väder, och min mage kändes bra igen efter den där pannkakan och glassen jag åt igår.Jag fick vara hos morbror Bosse medan husse och matte handlade julklappar. Skönt att slippa kliva in i det där plåtmonstret dom har!När de kommit hem igen fick jag gå på långpromenad och springa fritt.Det får jag på vardagarna när det inte är så många andra som är ute med sina hundar.Nu kunde jag springa ned till kanten.Av världens största vattenskål alltså!Vi gick längs skålen bort till ett gammalt hus, och jag får alltid kolla att husse och matte hänger med, för dom går så sakta.Dom tycker jag är duktig när jag håller koll på dom, och då brukar jag få godis. Sen sov jag gott ända till middagen, när vi kommit hem.Efter middagen hämtade husse Jocke vid brädgården. Han hade köpt många plankor till taket i sitt nya kök. Vi ska vara hos honom på julafton, och nu börjar det bli brådis att få färdigt köket. / Ludde