Norrberga

onsdag, april 05, 2006

Bilsalongen

I dag var vi på Bilsalongen i Älvsjö. Det var väl inte några fantastiska nyheter som visades, men Renault har en konceptbil som föll oss i smaken. Dörrarna öppnades smart, och ingen mittstolpe fanns ivägen när man går i och ur. Det lär väl dröja tills den kommer på marknaden, så vi väntar ett tag till med att byta bil. Dom hade, på tal om smart, en Smart, som fått en något ståndsmässigare front. Den var riktigt söt, men vi hade nog hellre valt 100% RR om vi fått välja. Kanske inte i just den färgen, men ändå. Det fanns många gamla godingar att fröjdas åt också, men det bästa hittade vi bland tillbehör. En ny jacka till mig. Det var precis vad jag letat efter. Jackan är vind och vattentät med ett löstagbart fleecefoder som kan tas loss och användas som en tröja. 995 kronor kostade den, men det var det värt. Jag provade den senare, och den var varm och skön när jag hälsade på Ulla. Sköterskan sa att bensåren ser ännu bättre ut nu, och det låter ju bra. Ulla skulle just äta middag, så jag stannade inte så länge.

Gunilla hade kortat av de sista nya gardinerna, så nu ser det snyggt ut med sommargardiner i nedervåningen. Nu ska vi äta matjesill medgräddfil, gräslök och färskpotatis. Dom hade fått in den första färskpotatisen på Kvantum, och vi kunde inte motstå att köpa ett kilo. Med lite tur så får man kanske en liten en till? Vi får se. /Pelle