Norrberga

söndag, april 02, 2006

Vilodag

Härligt med vilodag. Lyssnade färdigt på Hits men inte längre innan vi steg upp. Efter frukost och lite korsordslösande åkte vi till Skärholmen och köpte en stor väggklocka på Clas Ohlson. Klockan satte vi upp hos Ulla, så att hon kan ligga i sängen och veta tiden utan att försöka hitta eller nå sin armbandsklocka. Hon hade just ätit lunch när vi kom. Efter att ha godkänt klockan, satt hon och tittade på teven och personalen som tvättade fönstren. (Typiskt vårtecken)

Hemma gjorde vi inte något särskilt. (Gunilla sa att hon hade vattnat alla blommorna, planterat några skott, tvättat två tvättar plus något mer jag inte kommer ihåg.) Jag gick upp till morbror Åke, som bor brevid, och klistrade dit ett dekorband som satt löst på den nyinköpta antika soffan, som står i hallen. Den som han köpte på Hantverkargatan härom dagen. Se bild! Det verkade som om klistret fungerade, och i morgon ska jag kolla att bandet sitter fast. Om det gör det ska jag fortsätta klistra fast fem meter till, som aldrig blev gjort när den renoverades.

Efter middagen tittade vi på ett inspelat program om fågelinfluensan och sedan på Parlamentet. När jag fortsatte titta på en thriller, gick Gunilla och la sig. Hon ska ju upp och jobba i morgon, men det behöver inte jag. Jag får väl försöka städa av resten av skräpet på verandan, så att man kan sitta där när nu våren börjar smyga sig fram.

/ Pelle