Norrberga

lördag, april 01, 2006

Sol och vår

Gårdagen var en så´n där dag när jag inte gjorde någonting. Jag vilade upp mig efter allt flängande med Ulla i torsdags. Det enda vettiga jag gjorde var två Mai Tai när Gunilla kom hem från jobbet.

När vi besökte Salarp idag, såg vi de första krokusarna som blommade. Hemma smälter den sista snön från taket, och det hörs fågelkvitter i varenda buske. Två blåmesar håller just på att möblera i en av holkarna, och den stora kråkan bryter kvistar från syrénen, så nog är det vår. Jag såg de första bofinkarna igår också.

Ulla hade piggnat till efter den långa undersökningsdagen. Hon vill ha en väggklocka i sitt rum så att hon har lite koll på om det är morgon eller kväll, så vi ska försöka få tag i nå´n lämplig köksklocka i morgon.

I dag har vi börjat städa lite på uteverandan. Där ligger både virke, nya kopplade fönster och isolering samt alla gamla bräder som jag brytit loss före jul. Nu kunde jag börja rensa bort spikar, och såga upp lite till ved. Halvruttna plankor är ganska bra att tända med i kakelugnarna. Dagens melodikryss var lätt, så det tog vi på direkten. Nu är det dags att börja med maten, så detta får räcka för nu. / Pelle