Norrberga

torsdag, april 06, 2006

Ännu en dag


Visst är det skönt på morgonen att veta att hela dagen ligger framför en. Det finns så mycket man kan ta sig för. Jag har, förutom Gunillas lista, gjort en egen dagslista. Är det mer en EN sak, så underlättar det att skriva upp dom. Jag la lappen framför kaffebryggaren för säkerhets skull. Då kan jag inte missa den! Nu ska jag bara ladda upp ett foto till (det kom ytterligare några från Florence i ett mejl). När jag ser poolen, apelsinerna (kan vara citroner) och alla blommor, längtar jag verkligen tillbaks till vännerna i Arizona.

Så! Då var bilden på plats, och jag ska gå ut i boden och hämta in paketet med taklucka och nedfällbar stege. Det är många år sedan jag köpte den, och det är på tiden att den monteras (står på Gunillas lista). Det nuvarande sättet att komma upp på vinden är att släpa upp en vanlig stege och knuffa upp mot den skitiga takluckan som hänger på endast ett gångjärn i övre hallen. En viss lathet har gjort att stegen oftast fått stå kvar i hallen i väntan på nästa vindsbesök... / Pelle

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home