Norrberga

måndag, maj 15, 2006

Hål i väggen


Efter att ha skjutsat Gunilla till Huddinge, åkte jag till K-Rauta i Södertälje för att köpa reglar. Dom hade slut på sina 45x95, så jag fick åka till Beijer, som hade perfekta raka reglar till 50 öre billigare pris per meter. Det blev 18 kronor billigare. Tack för det!

Hemma blev jag uppringd av begravningsbyrån som inte kunde nå Pontus. Dom hade inte förstått att dom måste slå 00 först. Han fick rätt nummer. När jag ändå var inne på det spåret, skrev jag ett mejl om läget till Pontus.

Jag hade vid ettiden lyckats få bort väggen, och kunde börja mäta och såga reglarna i lagom bitar för att det ska bli en bra vägg runt fönstret.

Några fönster hann jag aldrig sätta fast, trots att Gunilla var snäll och tog tåget hem. Jag behövde bara hämta henne vid stationen. Sen var det dags att täcka för hålet för natten. Jag får fortsätta i morgon eftermiddag, efter kabarén och lunchen med Ulla på Salarp.

Nu är det bara 16 grader varmt inne, så vi eldar i kakelugnen. Det ska bli frost i natt, så nu åker även potatisen in! / Pelle