Norrberga

måndag, maj 29, 2006

Lite av varje

På morgonen kom vattenmätarbytargubben och bytte mätare hos mig och Åke. Dom tas in för service var 9 år.

Förmiddagen blev en så´n där ringdag. Jag kollade priser på Toyotaverkstäder, och det blev Strängnäs som var billigast och bara 50 km bort. 13.339 kronor för att byta koppling. Jag fick en tid på måndag den 12 juni. Gunilla och jag tänker bogsera dit den på lördagen den 10 juni. Det tar nog en dryg timme dit, men det kan väl vara värt 6 - 7.000.

Jag fick tag i sista avbokningen åt Åke, och det ringde några stycken under dagen som sökte honom. Bosse som hälsade på honom idag sa att han mådde mycket bättre idag. Han pratade ungefär som vanligt, läste tidning och kunde bläddra i den med högerhanden.. Det är bara benet som inte fungerar fullt ut ännu. Bosse ska ta med hans skrivmaskin till sjukhuset i morgon. / Pelle

Jag fick Landstinget att skippa påminnelseavgiften på Iffas räkning. Dom ska vara glade att dom får något!

Jag pratade med Britta, Ullas kusin, som är ute på sommarstället vid Uttran nu. I morgon ska jag åka förbi och fika på vägen till Sundbyberg.

Jag pratade med Björn, min förre chef på banken, och han tyckte att Gunilla och jag ska äta middag hos honom nå´n gång efter midsommar. Det ska bli trevligt.

Ulla var riktigt allert när jag tog en kopp kaffe med henne efter middagen. I morgon kommer ytterligare en läkare som ska titta på hennes ben.

Jag försökte förklara för Gunilla några olika möjligheter att göra väggar på nedre verandan (hallen), men hon tyckte att jag kunde göra som jag ville, och det tackar man för.