Norrberga

tisdag, maj 23, 2006

Ordning och reda

Efter att ha hisst flaggan för Anders och Jocke, som har födelsedag idag (34 år var), åkte jag till Sundbyberg. Nu har jag tillbringat dagen där och fått lite ordning på saker. Rollatorn är återlämnad till vårdcentralen, och larmknappen till hemtjänsten. Hemtjänsten ligger i samma hus som ett äldreboende, så där måste man ha kod för att åka hiss, och värst av allt, en kod för att öppna ytterdörren innifrån! Det var rena turen jag kom ut!

Man kan inte säga att lägenheten skiner, men nu finns det plats att röra sig i alla fall.

Jag hämtade Gunilla på hemvägen, och nu är hon ledig ända till måndag. Det firade vi med en Cosmopolitan, mozarella och pesto och några små skinkrullar när vi kom hem.

Efter maten gick jag upp för att kolla varför min morbror Åke inte svarade i telefonen, och då låg det en lapp på förstubron. Det stod: "Södertälje sjukhus, röntgen" på den, så jag ringde dit och fick, efter lite letande, napp på akuten. Han hade varit där från tolv, men var klar nu efter åtta timmar, så Bosse kunde åka och hämta hem honom. Nu kom han äntligen hem kvart i nio. Dom hade kollat temp, ekg, blodtryck mm i 8 timmar, men inte hittat någon anledning till att ena benet inte har burit honom igår morse och idag på morgonen.

Han ska tillbaks till sjukhuset i morgon 7.45 för en datortomografi på skallen. Det är visserligen långt från benen, men det är väl där man bestämmer sig för att röra på påkarna, så vi får se vad dom hittar. / Pelle