Norrberga

onsdag, maj 24, 2006

Tidig morgon

Bosse ringde vid sjutiden och ville ha hjälp med Åke, som trillat omkull bredvid sängen klockan tre på morgonen och inte lyckats använda telefonen i mörkret, och inte kunde komma upp från golvet. Vi fick på honom kläder och lyckades få honom att gå med myrsteg, medan vi stödde honom, fram till hallen och sätta sig på den nya soffan. Sen ringde vi 112 så att en ambulans kom och skjutsade honom till Huddinge istället. Han hade ju missat sin tid i Södertälje, och sen skulle dom göra service på magnetkameran.

I Huddinge kunde dom inte hitta något fel i skallen, så han fick åka tillbaks till Södertälje Sjukhus, som nu får fortsätta undersökningen några dagar.

Gunilla och jag åt en något sen frukost, innan vi åkte och handlade mat. Efter kaffe hemma, åkte jag till Jula och köpte en sågkedja till Jocke medan Gunilla klippte håret i Salem. När hon sen var till vårdcentralen hälsade jag på hos Ulla, som låg och vilade sig. Jag hälsade till henne från kusin Britta, som jag hade haft ett långt samtal med om släktingarnas bravader.

Datorn hade hängt sig, men när Jocke dragit ut strömsladden till modemet ett ögonblick så kom jag ut på nätet igen. / Pelle