Norrberga

onsdag, april 18, 2007

En vanlig onsdag

Medan Gunilla klippte sig i Salems centrum, gick jag in till banken och hämtade våra euro och dollar. Med den bra kurs jag fick, tjänade vi över 600 kronor. Det får man en middag för om man är lite försiktig med drickat. Jag träffade fru Holm också, som har lite problem med bältros, men i övrigt är oförskämt pigg för sina 89 år.

Efter en kopp kaffe hemma, släppte jag av Gunilla i Skärholmen, och åkte till Bilia och tittade på en begagnad Scenic, hur plastbiten, som gick sönder igår, när inte Anders fick fast bilbältet med en gång. Dessutom låste jag bakfönstret, som Nisse lyckades öppna, när han försökte få upp bakluckan för att ta ut födelsedagspresenten från Sara och Anders. Jag tyckte att det lät konstigt när han fumlade i mörkret, och jag märkte i morse, att torkaren för bakfönstret inte fungerade, när jag backade ut bilen. Allt har sin förklaring.

När jag kom tillbaks till Skärholmen, hittade jag Gunilla på Axelssons, där jag hjälpte henne att välja byxor. Hon köpte både ett par beiga och ett par svarta. Vi gick till småkrogarna, och åt varsitt kycklingspett med ris, klyftpotatis, ayoli och grönsaker. Portionerna är så stora så vi delade på en.

Jag lyckades se både 115 och 116 idag, men Gunilla letar fortfarande efter 114.

Vi deklarerade också via internet, och jag betalade in det jag är skyldig. I morgon ska jag skriva rent Ullas deklaration också eftersom jag lyckades reda ut de båda nyemissionerna som Framfab har haft, där Ulla var med, men inga papper finns, innan dom såldes. Det blev en präktig förlust det. / Pelle