Norrberga

fredag, juni 08, 2007

Drinktime

Nu har vi varit till resebyrån och hämtat våra biljetter till Las Vegas. Vi flyger dit på måndag, och stannar till onsdag. Vi bor på Luxor och vi ska se Mamma Mia på tisdag, på en teater som ligger bredvid.

I går, onsdag, vaknade jag tidigt och gick upp klockan 05.30 på morgonen och satt och tittade på bobcatmamman och de tre ungarna i en dryg timme. Mamman låg mest på gräsmattan bredvid poolen och vilade medans ungarna klättrade i träd och brottades med varandra i trädgården. framåt halv sju samlade mamman ihop sina ungar och gick ut på strövtåg.

Idag gick vi inte upp lika tidigt. Vi simmade 10 varv i poolen innan vi duchade och gjorde oss iordning till frukosten klockan nio.
Jag har jag kört sand i en skottkärra nedför uppfarten, och sedan runda vackra stenar uppför. Postkillen som jag träffade igår, klagade på att hans däck blir förstörda om vi inte tar bort stenarna mellan vägen och brevlådan. Efter tre vändor avbröt jag för idag, och hoppade i poolen och svalkade mig. Vattnet håller 27 grader och i luften är det lite över 30.

Efter lunchen åkte vi till vårdcentralen, där Börje fick en "livstids" influensaspruta. Jag gick runt och tittade på en bilfirma under tiden, för att se vad begagnade bilar kostar. Det var bilar som var mellan tre och sju år och som såg riktigt hyfsade ut. De låg mellan sex- och tiotusen dollar, så jag köpte ingen nu.

Vi var också till en bad- och köksfirma och tittade. Där fanns det verkligen fantastiska handfat och kranar i mängd.
När vi kom hem, gjorde vi varsin frozen margarita, som vi drack ute i trädgården, och när de var slut gjorde vi varsin till.Gun och Gunilla lagade dagens middag, medan Börje tittade på och jag bloggade.Vi fick mangofylld kycklingfilé med yoghurtsås, ris och sallad, som smalt i munnen.Vi satt i matsalen och åt eftersom det var så varmt ute.Till efterrätt fick vi små chokladglassar.
Vi stormtrivs här i värmen. / Pelle