Norrberga

tisdag, december 16, 2008

Tisdag hos Bosse

Idag åkte vi i plåtmonstret igen! Då kräktes jag i bilen, men husse plockade bort det och har tvättat filten sedan. Vi var inne i morbror Bosses lya medan matte gympade, och där var det jättespännande. Han hade en massa gamla saker staplade om vart annat som jag kunde undersöka. Husse skulle försöka hitta felet som gjorde att proppen gick hela tiden, och att det inte gick att använda spisen eller tända några taklampor. Husse var jätteduktig, för han kom på att det var det gamla kylskåpet som tagit slut. Det var nästan 40 år, så det var ju inte så konstigt. Nu kan Bosse både se var han går, laga mat och tita på teve där. Jag kanske får följa med till Nordin och Ölwing för att köpa ett nytt så småningom.

När vi kom hem låg jag mest och deppade medan husse slipade bort färg på en barnsäng, som den lilla människovalpen Coco ska vara i på julafton. Undrar varför hon måste buras in? Hon kanske är jättefarlig fast hon är yngre än jag. Han ska måla den när det går att måla utomhus. Han säger att det är för mycke ludd inne. Menar han mig? Jag förstår inte alls! Ingen långpromis blev det heller, så jag fortsatte deppa hela kvällen, och när husse somnat smög jag mig in i sovrummet och sov på mattan bredvid hans säng. Det kändes lite bättre där, men jag smet tillbaks till min bädd när han vaknade. / Ludde