Norrberga

torsdag, april 06, 2006

Fortfarande samma dag

Jag hann också med att posta lösningen på ett korsord och skicka tillbaks mina fisketillsynsmansbrickor till Länsstyrelsen. Nu får det räcka. Gamla gubbar ska inte springa omkring och jaga tjuvfiskare. Det får yngre killar göra i fortsättningen.

I morgon ska jag ordna med autogiroblanketter till Ulla. Hon skrev på hyreskontraktet på Salarp i dag. Hyran är inte så farlig. Det är maten som kostar. Det är tur att hon äter ordentligt. Jag var ner och hälsade på henne nyss, och då hade hon ätit pyttipanna med rödbetor. Det gillade hon. Till lunch hade hon ätit ärtsoppa och pannkakor. Det är tråkigt att hon har så ont i benen, men det går åt rätt håll ändå.

Inget på teve i kväll, så det blir nog lite korsord och kanske läsa vidare i Erlend Loes bok "Fakta om Finland". Han är verkligen en annorlunda och rolig författare. Den första boken jag läste, var "Kurt och fisken". Det var en läcker liten barnbok. Jag gav den till min brorsdotter Maja för några veckor sedan. Hon fyller fem år i juli, men läser allt möjligt. Nästa bok var "Maria och José", en mycket tunn bok som jag läste ut på en kvart, medan jag väntade på Gunilla, som var på årlig tandkontroll. Den boken fick Nisse, Gunillas bror, överta sen. Han gillade den också. Man kan inte bli annat än glad, när man läser den. Jag har köpt upp mig på "Expedition L" och "Naiv Super", men jag får ta det i portioner. Jag varvar med lite Nesser och ska även försöka mig på några av Coetzees böcker framåt sommaren. /Pelle

Det blev mycket länkar det där, men det är väl så att man vill dela med sig av det man gillar.