Norrberga

torsdag, april 06, 2006

Samma dag

Så har jag fått lite gjort då. Jag har ringt Fästingbussen, SnickarPer och komunens biståndshandläggare. Jag ska ta min fjärde TBE-spruta på söndag, när bussen kommer till Ica Kvantum. SnickarPer ska leta rätt på min dörrreklamation, och man kommer och hämtar Ullas "motordrivna" säng, nu när hon bor på äldreboendet. Där har hon redan en sådan säng.

Jag har stekt pannkakorna vi ska ha till middag i dag (vi hade för mycket gammal vispgrädde) och cyklat hem till Tore och fikat och hämtat ägg. Han har ett gäng höns hemma som värper som sjutton. På ons-lör- och söndagar kokar vi ägg till frukost, och det är verkligen skillnad på Tores ägg och köpeägg. Hans ägg är lite mindre, och gulorna är verkligen GULA, nästan orangefärgade, och äggen har kraftiga ljusbruna skal. Så´na ägg värper lyckliga hönor!

Trappstegen till vinden ligger i arbetsrummet på övervåningen, och jag har mätt ut var den nya luckan bör sitta. I morgon ska jag kolla ute under presenningarna efter lämpliga reglar, så att jag kan fästa den ordentligt. Men först ska jag gå ned och hälsa på Ulla, innan Gunilla kommer hem.