Norrberga

måndag, april 17, 2006

Tvättdag

Idag fortsatte jag att göra ren stenmuren med högtryckstvätten, medan Gunilla klippte bort gammla torra kvistar och gräs. när jag ändå var igåmg, spolade jag av den värsta smutsen på bilen. Tvätta den på riktigt får bli en annan dag.

Det var verkligen skönt att kunna sitta ute i solen och fika. Till lunch skrämde vi upp lite jansson som var kvar från påskafton.

Vi gick ned till Ulla, där jag fick en kopp kaffe till och tårta. Det var livliga diskutioner där vid kaffebordet som vanligt. Ingen hör vad de andra säger, men alla pratar om sitt och är glada ändå.

Väl hemma igen, bytte jag till sommardäck. Dom börjar sjunga på sista versen, men det brukar vara lugnare att köpa nya frammåt sommaren.

Jag noterade att provperioden av besöksräknaren är slut, och nu ser man inte längre hur många från varje land som varit inne på bloggen. För mindre än en dollar, får man ha den kvar, men jag behöver inte veta om någon kines eller fransman sett min sida. Dom förstår förmodligen inte ett dyft ändå. Jag letade rätt på en annan gratisräknare, men det gör att de 70 som varit förbi under de senaste 14 dagarna inte kommer med. Det kan ju vara kul ändå att se. / Pelle