Norrberga

onsdag, april 12, 2006

En vanlig dag

Vi åt en typisk onsdagsfrukost. Färsk nypressad apelsinjuice, kokta Toreägg (3 min), hembakad rågkaka med ost, spansk leverpastej, sardiner, paprika och gurka. Brasa i kakelugnen och P4 Radio Stockholm på samtidigt som vi läser morgontidningen.

Efter frukosten åkte vi och handlade en kundvagn full med påskmat på Ica Kvantum.

Vi åkte också förbi den stora tjusiga polisstationen i Flemingsberg, för att se om jag måste byta ut mitt "nya" pass där sidorna börjar lossna. Dom klagade senast i tullen när vi kom hem från London, och sa att de första "nya" passen var felgjorda och att jag borde få ett nytt utan kostnad.

Det får jag veta en annan gång då lokalen var full med nysvenskar som skulle ha pass till hela sina familjer. Det var ganska många och stora familjer, så jag kunde inte vänta så länge.

Kaffe med kanelbulle hemma och sen tillbaks till Skärholmen och köpte present till Nisse, som fyller 54 år på söndag. Eftersom han önskar sig en pepparkvarn så.... (han läser kanske detta) kanske det blev det, kanske inte. Han får se på söndag.

Gunilla bakade rågbullar och kokade kalvtunga, och jag åkte till vårdcentralen och lämnade tillbaks en blå plastback och en sax som är deras. Resten av omplåstringsgrejorna ska jag ta ned till Salarp.

Jag försökte hitta en ny kanal som ska starta på teven i maj, men det fanns inget ännu. Vi åt våfflor med sylt och grädde till middag, och
nu ska vi glo på dom kanalerna vi har (1, 2, 4, 24 och Barnkanalen) och tjyvsmaka på påskgodiset (det som ska vara till påskkärringarna) resten av kvällen. /Pelle