Norrberga

tisdag, maj 30, 2006

Hektiskt

Jag började med att skjutsa Gunilla. Sen satt jag en dryg timme i köerna till Sundbyberg, där jag stannade till halv två. Jag tömde vita skåpet och byrån och sorterade upp i trasigt = släng och helt = behåll eller ge till myrorna. Innan dess får Anders och Jocke se om det är något dom behöver.

Jag for in till Clas Ohlson i Skärholmen och lämnade tillbaks en multifjärrkontroll som bara klarade tre av fem apparater. Sen åkte jag till Uttersvret och fikade med Britta, och därefter till Nordea med sista hyreslappen som nu är betald. Sen till Huddinge Sjukhus, där Gunilla och jag fick varsin spruta med vaccin mot
fågelinfluensaviruset H5N1. Det är ett nytt vaccin som ska testas och det känns ju bra. Det kan vara så att vi fick vanligt influensavaccin också, för dom måste ju ha en referensgrupp. Även en sån spruta fyller ju sin funktion, så det är bara att tacka och ta emot. Under tiden ska vi föra dagbok över eventuella biefekter med mera och ta tempen varje dag. Efter testet får vi i alla fall veta vilket vi fick.

Efter pastamiddag åkte jag till Åke på Södertälje Sjukhus. Han hade bytt avdelning för att få börja med rehabilitering. Han hade, för egen maskin, gått 30 meter med hjälp av gåstol, och han kunde skaka hand med mig när jag kom. Vi diskuterade hur tabellerna med glöggrecept ska se ut i boken om brännvin som han skriver.

Jag hann också med att hälsa på Ulla innan jag slog mig ned framför teven och herr Timell och Äntligen Hemma. / Pelle