Norrberga

fredag, maj 19, 2006

"Men det blir snyggt när det blir klart"

Det var över nitton grader inne i morse. Det var visserligen åtta plus ute, men ändå!

När Gunilla tagit bilen till jobbet fångade jag 51 sniglar till. Tänk vad lite blötväder kan göra.

Problemet är bara att ju fler sniglar vi tar, ju mindre är dom som är kvar, och med vår dåliga syn får vi snart krypa på knäna för att se dom.

Ulla hade piggat på sig, och ätit 3 dl nyponsoppa nu på morgonen, sa Dianna (stavas så) när jag ringde. Hon skulle snart få såren omlagda, så jag hälsar på på eftermiddagen.

Nu är det tätningslisterna som skall häftas fast på fönstren och lite isolering som ska på plats. Sen ska vi väl kunna ta en kyld drink ikväll. Jag eldar i kakelugnarna ändå för säkerhets skull. Jag ska nog köpa ett billigt partytält (bara taket) som jag kan stå under och jobba när det regnar. Nu är det en väldans massa gammal pärlspont som ska skrapas bort färg på innan jag kan spika dit dom som ytterpanel. Det ser ju inte något vidare ut med ett plywoodhus! Det tar tid att återanvända virket!

"Men det blir snyggt när det blir klart", som vi brukar säga. (När ska det bli klart?) / Pelle