Norrberga

söndag, juni 11, 2006

Biltvätt

I dag har Gunilla och jag tvättat bilen "på riktigt". Först tvättade jag med avfettning medans Gunilla dammsög inuti. Sen tvättade jag hela bilen med schampo. När den torkat gned jag in cleaner med en fuktig trasa tills lacken blev slät och fin. När det torkat till en vit beläggning gnuggade Gunilla med en torr trasa, och sen fick jag tvätta alla gummi- och plastdetaljer, som blivit alldeles vita, en gång till. Gummimattorna blev som nya efter att ha sprayats med biologisk avfettning. Den luktar inte lika illa som den "vanliga". Motorn fick en avsköljning med microavfettning, som också luktade bra. Tvätt inuti av alla rutor och lite småjusteringar gjorde att bilen är som ny igen.

Jocke kom förbi och hjälpte oss att flytta partytältet, så att jag kan stå under tak på gräsmattan i stället och skrapa pärlspont och såga virke. Då drar man inte upp så mycket skräp och spån på verandan.

Vid tvåtiden ringde dom från Södertälje och sa att nu var Ulla körd till operation, och när jag ringde klockan tio, hade hon just kommit till avdelningen. Amputationen har gått bra, och dom sa att dom hade pratat med henne innan hon kom upp, men nu sov hon. I morgon ska jag åka dit och hälsa på både henne och Åke, när jag varit i Sundbyberg och hämtat ett lass med kartonger, stolar och lättare saker. Några turer till soprummet lär det nog bli också. / Pelle