Norrberga

fredag, juni 09, 2006

Hemmajobb

Idag tog Gunilla bilen och jag fick vara hemma i det vackra vädret. När jag skulle provstarta Åkes bil inför morgondagens bogsering till Strängnäs, vägrade den att starta. Full tank, fulladdat batteri och inte en morrning ens. Med startgas fick jag lite reaktion, men inte så att den startade. Det känns inte så kul att sitta i en avstängd bil med servo och knappt kunna bromsa eller styra. Eftersom kopplingen är sönder, verkar det farligt att försöka bogsera igång den. Om det skulle lyckas, dundrar man väl in i dragbilen istället. På något sätt ska vi nog få dit den ändå.

Anders kom och plockade åt sig lite glas och prylar från Sundbyberg. Efter ett tag kom Jocke hem också, och då åkte vi till Södertälje och hälsade på Ulla och Åke. Ulla var knappt kontaktbar, och fick både dropp och blod. Jag tror ändå att hon uppfattade att vi var där alla tre. Åke var lite deppig, för tjejerna hade tappat honom på morgonen mellan toan och rullstolen, så han gled ned på golvet. Med ytterligare två tjejer fick dom upp honom igen. Han ska nog fvara kvar 14 dagar till.

Jag gjorde ett nytt försök att starta Åkes bil, men utan resultat. / Pelle