Norrberga

torsdag, oktober 12, 2006

onsdag

I går blev det inget skrivet, för jag satte igång en defragmentering av hårddisken när jag hade avinstallerat de program som Gunilla inte vill ha kvar, och den blev inte klar förrän i morse.

Jag tog pendeln in till den nya stationen Årstaberg, och där bytte jag till tvärbanan och åkte till Sparbanken på Stora Essingen. Jag hade bestämt med Gunilla 2 och Bettan att vi skulle äta lunch tillsammans på Lärarnas. Vi fick stå länge i kö, men så småningom fick jag min skavgryta med potatismos och lingon. Brockolin var slut, så flickorna tog wallenbergare utan skirat smör.

Det var trevligt att träffa sina gamla jobbarkompisar igen. Det är nu 1½ år sedan jag slutade. Många har slutat, så det var många nya
unga som jag inte kände igen. Nästa gång får jag åka dit och äta med de gamla HSB:arna. Det är ett bra tag sedan jag träffade dem också.

Bosse Andersson kom förbi och tog motvilligt en kopp kaffe med oss. Det var han som lämnat en halv tub fogskum på vår trapp i tisdags. Efter att ha kollat med de närmaste, som inte kändes vid den, fanns det bara en kvar att misstänka. Vem
är hemma på dagarna och har en fru som jobbar i sta´n och säkert handlar på MQ? Det känndes då naturligt att misstänka herr Andersson, och det var ju rätt. Mycket snällt av honom att tänka på sina arbetslösa kompisar.

I dag har jag försökt att komma in i boden för att städa/slänga. Efter ett par timmar, fick jag ut ett stort ruttet gammalt skåp som jag i småbitar la på kärran för borttransport. Lite annat kunde jag slänga direkt, men när molnen mörknade, fick jag fylla boden igen, och gå in till datorn.

Gunilla var på sitt gamla jobb och kom överäns med dem att hon ska ta hand om ett par kurser, och jobba ett par dagar i veckan tills dom är klara. Hon har haft det lite svårt att anpassa sig till min takt. Jag har ju haft lång tid på mig att trappa ned... / Pelle