Norrberga

fredag, april 20, 2007

Färdigdeklarerat!

Jag började den blåsiga dagen med att åka upp till Åke med kärran. Jag hade tagit med min långa stege, och kunde klättra upp i det högsta körsbärsträdet och fästa ett rep. Det kopplade jag med ett spärrhandtag, så att jag kunde spänna linan ordentligt. Jag sågade på rätt sätt, och trädet föll inte dit det lutade, utan lade sig snällt bredvid ett av äppelträden, som jag hade avsett. Jag sågade upp stammen i meterbitar och lassade på körsbärsris på kärran.

Efter kaffe hemma och inlämnande av även Iffas deklaration, körde jag upp och tömde kärran på en tom återvinningscentral. Ett lass till körde jag innan det var dags för fredagsdrink.

Gunilla och jag lyckades få upp två takplankor till, efter att jag hade slipat spont och not, för det hade kommit för mycket färg för att dom skulle gå i varandra lätt.