Norrberga

torsdag, december 18, 2008

Matglad igen

Nu mår jag bra igen! Jag åt upp maten både i morse och vid middagen, och fick en massa smågodis när husse och matte skulle träna mig att "sitta fint". Jag hade ingen aning om vad dom menade med fint, men när dom höll godiset jättehögt upp, och sa sitt fint, så hoppade jag så högt jag kunde, och då sa dom bra, och så fick jag godis. Sen sa husse hopp! istället, och jag hoppade, och fick ännu mera godis. Sånt gillar jag.Vi var ute jättelänge idag borta vid vattnet, och då fick jag visa vanligt sitt igen, och fick godis.Det gick lika bra med ligg också. Sen kom det en liten terrier som heter Ragge, och vi fick springa runt och jaga varandra jättejättelänge. Vi märkte inte alls att våra mattar och hussar ropade på oss, men vi fick inge skäll för de. Vi ska nog leka där tillsamans igen, någon annan dag. Husse sa att han hade inte en chans att hinna med att ta något kort på oss när vi sprang omkring, men kanske han klarar det nästa gång. Han får väl öva sig!Husse hängde upp en ful gubbe bakom röret på vedspisen. Han ser jätteläskig ut!Sen ställde dom upp en massa smågubbar också, på kakelugnen, men det är alldeles för högt upp för att jag ska kunna nå dom! Då är det väl ingen idé? Synnerligen korkat. Matte bakade 80 lussebullar idag , och jag fick inte en enda, fast jag såg att dom åt själva när dom drack kaffe! Livet är verkligen orättvist ibland. / Ludde

PS. Husse åkte iväg med plåtmonstret till morbror Åke, och gav honom en påse nybakade lussebullar. Jag höll mig undan, och slapp åka med. Fick vara hemma och passa matte istället. Mycke bättre! DS.