Norrberga

tisdag, april 18, 2006

Ensam igen

Jomän! Då är det arbetsdag igen för Gunilla och jag går här i ensamheten...

Nu har släpkärran fått sina sommardäck också, och plogen är undanställd och snökedjorna nedstoppade i sin påse. Gräsklipparn är inte monterad ännu, för det är enklast att smörja upp allt som rör sig innan den sitter på traktorn. Lite uppskrämd Jansson åt jag till lunch, samtidigt som jag löste lite på korsordet. Jag han också med att skicka ett mejl till Gun och Börje. Jag vet inte om dom läser nå´t på bloggen vad vi håller på med, så för säkerhets skull skickar vi ett livstecken ibland.

Ullas deklaration gjorde jag klar, och cyklade förbi henne och fick den påskriven, samtidigt som jag fick lite kaffe. Sen cyklade jag vidare upp till Salem och lämnade in deklarationen i kommunhuset, köpte Barnängens shampo och duschcreme, pratade lite med Karin Holm, som var ute och gickoch nästan blåste bort, och cyklade tillbaks till Salarp igen. Då var sjukgymnasten hos Ulla och tränade henne att sträcka ut benen och att vicka på fötterna. Det behövs verkligen, för vi har fått klartecken i dag att dom ska operera vänstra benet också, för att få bättre cirkulation, så att såren läks.

Nu kommer väl Gunilla hem snart, och då är det bäst att jag har drinken i ordning. Jag tror att det får bli en enkel juice och Pisang till henne och juice och Campari till mig. Cambozola, kex och oliver blir nog bra till.

Till middag ska vi ha kalvtunga och potatismos, och sen är vi lediga i morgon, och kan fortsätta med vårarbetet. / Pelle