Norrberga

torsdag, april 20, 2006

Grrrrrrrrrrrr!

Klockan fem vaknade Gunilla och kommenderade mig att ta upp efter hunden! Gunilla gick kvällspromenaden med Flisan vid niotiden, i går och det var förmodligen tre timmar tidigare än hon är van vid. Hon (Flisan) var i alla fall inte lös i magen, som sist. Då hade hon ätit något "smaskens" från komposten! Det var inte roligt! Nu gick det bra i alla fall, och kvart i sex gick jag en runda med henne, och då gjorde hon vad hon skulle. Sen åt vi frukost, och Gunilla lämnade oss som vanligt.

Nu har Flisan och jag varit på en en och en halv timmes promenad. Vi hälsade på Ulla, som varit på gymnastik med de andra gamlingarna. Även Rödskägg, fordom Rönninges skräck, var med på gympan. Hon var pigg, och skulle nu få lunch, när Flisan och jag gick vidare till Konsum. Jag köpte ett paket bacon och en tvådeciliters Jo-juice att spä ut. Man blir bortskämd med att handla med bil. Måste man bära själv, ska det vara lätta saker. Jag har lovat att göra potatisplättar till middagen, enligt Ullas recept. Då håller dom ihop, och fastnar inte i pannan, som när andra gör dom.

Nu ska jag värma upp sista biten jansson till lunch, och sen tror jag vi vilar oss, efter långpromenaden, tills Gunilla kommer hem. Flisan vilar redan, vilket syns på bilden! / Pelle