Norrberga

fredag, april 28, 2006

Hundväder

Riktigt hundväder! Jag hade aldrig gått ut om inte Flisan hade behövt det. Bara regn och rusk.

Jag skjutsade ned Gunilla till tåget, för hon skulle åka in till Skansen och gå på föreläsning om giftiga djur tillsammans med sina kandidater. Alla gillade att träffa Bosse och att få ha boaormen runt halsen.

Flisan vaktade huset medan jag åkte till Södertälje och stoppade in de sista silverfemtioöringarna på banken. Sen åkte jag till Kungens Kurva och köpte fler Ecoplugg på Jula och en liter mjölk på ica, hälsade på Ulla, och lämnade tillbaks hennes lilla rullstol uppe i Salems Centrum. Hon gillade inte den längre, och den hon har nu är mycket bekvämare.

Väl hemma kokade jag gröt och slog i pluggarna i ekstubben, innan jag tog tåget till stan och träffade Gunilla på kulturhuset, där vi tittade på den 72 kvadratmeter stora modellen över Stockholm. Det var häftigare än Flash Earth på Fjällbacka. Vi åkte hem, tog en äppeldrink och gjorde fisksoppa. Den var smarrig med mycket havskräftstjärtar och gröna muslor.

I soffan, slog vi på videon och tittade på lite buskis vi spelat in. / Pelle