Norrberga

måndag, april 24, 2006

Strålande

Ännu en strålande dag. Flisan och jag fortsatte städa tomten. Jag flyttade på alla gamla fönster, så att dom inte ska få fallande träd över sig på torsdag när trädfällarna kommer. Jag plockade fram dynorna till alla trädgårdsmöbler och röjde lite på verandan, men det finns fortfarande mycket att göra där.

Tomas, som nu är på besök i Stockholm, ringde när jag var ute på promenad med Flisan. Han hade fått fel nummer till Ekbacken, där Iffa bor, och sen hittat fel Ekbacken när han slog upp det. Det är tydligen ett populärt namn. Det löste sig med telefonkontakterna så småningom, och han kunde hälsa på Iffa senare på dagen.

Gunilla gjorde köttfärsbiffar med fetaost när hon kom hem, medan jag gjorde humus. Dom stoppade vi,
med sallad och tomat, i pitabröd till middag. Riktigt gott, men svårätet (Mycket kladd i mustaschen). Till efterrätt åt vi en konstig, taggig frukt som smakade banan och melon. Mindre gott. Den var orange utanpå och grön med frön inuti.

Jag åkte med Åke till Bergaskolan, och gick på Fiskevårdsområdesföreningens årsmöte. Tore gick med mig hem och fikade efteråt. Sen gick Gunilla, Flisan och jag på en lång promenad, men hon gjorde inte vad hon (Flisan) skulle, så jag får nog gå upp klockan tre...

Nu hörde jag henne tassa förbi och lägga sig bredvid Gunillas säng, så jag bör nog krypa till kojs, jag också. / Pelle