Norrberga

lördag, april 29, 2006

Ris

Melodikrysset klarade vi galant, och Gunilla bakade ett stort solrosbröd. Två lass ris körde jag upp till återvinnings-centralen och tredje lasset ligger fastknutet på kärran, så nu är aspens ris borta. I morgon blir det ekrisets tur. Kanske jag orkar såga lite kubbar också. Grannen Peter kom och lånade skruvdragaren med 13 mm-borr och slog in Ecoplug i sina sälgstubbar också. Det blev några pluggar över som jag fick som tack för lånet.

Två långa rundor och en kort har vi gått med Flisan i dag. Sista rundan tog vi förbi Konsum, och där konstaterade vi att Flisan gillar kexchoklad. Jag gick in för att köpa två stycken. Dom kostade 14 kronor, men då sa kassörskan att jag fick fyra för 20 kronor, och man är väl inte dum!!! Dom räckte hela vägen hem.

Flisan tycker om vispgrädde också. Vi åt sockerkaka med vispgrädde och blåbärssylt till efterrätt, och det blev lite grädde över till Flisan. (se bild) Det blev många bilder i dag / Pelle