Norrberga

lördag, april 29, 2006

Morronpigg?

Blir man så här morgonpigg av att ha hund? Det var lätt som en plätt att gå upp halv fem, när Flisan gick upp och "kliade sig" mot mattan. Den är väl lagom lurvig och mjuk att gnida hakan mot. Hon kunde vinkla kroppen så att hon kom åt att klia alla delar av huvudet mot mattan. Det såg ganska skönt ut, men jag skulle nog bryta ryggen om jag försökte nå´t liknande.

Blicken hon gav mig efteråt, kunde betyda att hon ville gå ut. Det kan ha varit "Vad glor du på?" också, men jag tyckte det var lika bra att kliva i kläderna, och ta med henne på en morgonpromenad.

Det visade sig att hon, i alla fall, kunde utnyttja den, så att jag nu kan sova lugnt ett par timmar till. Dom har ju lovat bättre väder, och jag måste börja lasta ris på kärran, och få lite plats att såga upp bitarna av stammen, så att dom efter klyvning går in i kakelugnarna och vedspisen.